تبلیغات
چشم انتظار

چشم انتظار
جزیره خضراء
نظر سنجی
لطفا نظربدید






عید فطر، روز چیدن میوه های شاداب استجابت مبارک باد

 


استشمام عطر خوش بوی عید فطر از پنجره ملکوتی رمضان گوارای وجود پاکتان

و صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت...

 

وقتی یادم میاد خیلی ها بودن که پارسال آخرین ماه رمضونشون رو تجربه کردن، دلم میگیره.... آخه شاید این بار نوبت من باشه که آخرین مهمونی ماه رمضون رو تجربه کنم...


 

خدایا به ما توفیق ده تا از کسانی باشیم که حاصل دسترنج یکماه ی خود را در رمضان، از این به بعد هم حفظ کنیم.(آمین)

 

و چقدر سخت است که این عزیزترین عید را بدون آن عزیزترین غایب از نظر بگذرانیم .... اللهم عجل لولیک الفرج


 

با پایان یافتن ماه رمضان، درهای رحمت خداوند بسته می شوند،مواظب باش لای در گیر نکنی!
 

عید فطر مبارک. الان جلوی آینه بودم ماهو دیدم.


 

کجایی؟؟ همه دارن رو پشت بوم دنبالت میگردن

آخه ماه من میخوان ببینن فراد عیده یا نه

 

می تونی چشماتو ببندی و منو تو ذهنت تصور کنی؟

...تونستی؟...

 

به شما تبریک می گم! شما ماه رو دیدید! عید سعید فطر مبارک.


 

حلول ماه شوال و عید سعید فطر مبارک باد!

 

این عید فرخنده را به همگی شما عاشقان و دلدادگان صیام تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

 

همیشه وقتی مهمونی ها تموم میشه، حس غریبی دارم...

چه برسه به این دفعه که مهمونی خدا داره تموم میشه...

خدایا خیلی سعی کردم قدر این مهمونی رو بدونم ولی بازم احساس می کنم نتونستم...

یعنی سال بعد هم ما رو دعوت می کنی؟


کم کم غروب ماه خدا دیده می شود

صد حیف ازین بساط که برچیده می شود

در این بهار رحمت و غفران و مغفرت

خوشبخت آنکسی ست که بخشیده می شود

عید شما مبارک


 

خداحافظ ای ماه غفران و رحمت

خداحافظ ای ماه عشق و عبادت

خداحافظ ای ماه نزدیکی بر آرزوها

خداحافظ ای ماه مهمانی حق تعالی

خداحافظ ای دوریت سخت و جانکاه

خداحافظ ای بهترین ماه الله

 

خدایا! خروج از ماه مبارک را برای ما مقارن با خروج از تمامی گناهان قرار بده.. آمین .

 

حلول ماه عید و شادی مسلمین است.

پایان ماه روزه، برای صائمین است

نشاط و افتخار و شادی و سربلندی

از محک الهی برای مؤمنین است

 

عید سعید فطر و پایان ماه صیام

بخواهیم از خدای ذو الجلال و الکرام

که تا سال آینده، صفا و پاکی دل

حفظ بشه و نباشیم از انسانهای غافل
 

کم کم غروب ماه خدا دیده می شود .......... صد حیف از این بساط که برچیده می شود

 


در این بهار رحمت و غفران و مغفرت .......... خوشبخت آن کسی ست که بخشیده می شود

 


رمضان آمد و روان بگذشت .......... بود ماهی به یک زمان بگذشت

 

مزرع سبز فلک دیدم و داس مه نو ؛ یادم از کشته خویش آمد و هنگام درو .... آیا چیزی قابل درو در این رمضان کاشته ایم؟

 

من کنون روز جاوید گرفتم ز جهان ؛ گر شما در هوس عید بقایید همه .

 

بیا که ترک فلک خوان روزه غارت کرد ؛ هلال ماه به دور قدح اشارت کرد .

 

ثواب روزه و حج قبول ، آن کسی برد ؛ که خاک میکده عشق را زیارت کرد .

 

شهر صیام رفت و توبه نمودم ولی چه باک ؛ با رؤیت هلال روی تو افطار می کنم.


چه زود رفت این رمضان عمر ما ...... پس ، بر لب جوی نشین و گذر عمر بین .


عید فطر مبارک. الان جلوی آینه بودم ماهو دیدم

 

حلول ماه شوال و عید سعید فطر مبارک باد!

این عید فرخنده را به همگی شما عاشقان و دلدادگان صیام تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

 

به دلیل استقبال بی نظیر شما روزه داران عزیز, عید فطر به تعویق افتاده و ماه رمضان تا یک ماه دیگر تمدید گردید!

 

 




برچسب ها: عیدفطر،
[ شنبه 28 مرداد 1391 ] [ 05:45 ب.ظ ] [ محمد رضا براتی جاهد ]

     59- طریق مصرف مال، گواه برچگونگی به دست آوردن آن.

کسی از امام صادقu سؤال کرد: فردی از میان ما به جای دیگری می رود، در برگشتی با مال زیادی برمی گردد، نمی دانم از حلال است یا از حرام، طریق معرفت کدام است؟ اگر در حرام مصرف می کند، بدانید که از حرام است.2



2- روضه المتقین، جلد3، ص 176




طبقه بندی: تهاویل الربیع (حضرت آیت الله مرندی)،
برچسب ها: مال حرام،
[ پنجشنبه 26 مرداد 1391 ] [ 03:22 ب.ظ ] [ محمد رضا براتی جاهد ]

     

 داروین هم خدا پرست بود.

داروین در نامه ای که در سال 1873 میلادی به یکی از دانشمندان آلمانی نوشته است. در آن استدلال به وجود خدا کرده؛ و جواب نقضی از این که عالم از خدا است و خدا از کجا است؟ داده و می گوید: ما از مادّیّون می پرسیم: عالم از مادّه و مادّه از کجا است؟6

نگارنده گوید: و امّا جواب حلّی: چربی تمام اشیاء از روغن، ولی چربی روغن از خود روغن است.



6- کتاب آیه الکرسی فلسفی ص 117




طبقه بندی: تهاویل الربیع (حضرت آیت الله مرندی)،
برچسب ها: خداپرستی داروین،
[ پنجشنبه 26 مرداد 1391 ] [ 03:17 ب.ظ ] [ محمد رضا براتی جاهد ]

آداب عید فطر و پرداخت زكات فطره در قرآن كریم عید سعید فطر یكی از اعیاد بزرگ اسلامی است كه به دلیل اهمیت و عظمت خاص آن، در روایات اسلامی برای این روز دعاها و اعمال خاصی ذكر شده و در قرآن كریم نیز آیاتی در اهمیت و پرداخت زكات فطره در این روز بزرگ آمده است.
  

مومنین و مسلمانانی كه با یك ماه روزه داری ، تسلط بر غریزه ها و خواسته های نفسانی را به منظور اطاعت از خواست الهی تمرین كرده اند ، پایان این برنامه عظیم عبادی را جشن می گیرند و طبیعی است كه ماهی به عظمت و شكوه رمضان كه سراسر فیض و بركات الهی در آن نازل می شود، عیدی به بزرگی فطر می طلبد.
البته باید به این حقیقت توجه داشت كه بر اساس فرمایش حضرت علی علیه السلام این روز، برای كسی عید است كه روزه اش قبول و نماز و عبادتش پذیرفته گردد و آنان كه در استفاده صحیح از برنامه انسان ساز ماه رمضان كوتاهی كرده اند، در پشیمانی و حسرت به سر می برند.
عید در لغت از ماده عود، به معنی بازگشت است و لذا به روزهایی كه مشكلات از قوم و جمعیتی برطرف می شود ، عید گفته می شود و در اعیاد اسلامی به مناسبت اینكه در پرتو اطاعت یك ماه مبارك رمضان و یا انجام فریضه حج، صفا و پاكی فطری به روح و جان باز می گردد و آلودگی هایی كه خلاف فطرت است، از میان می رود، عید گفته شده است.
با مراجعه به قرآن شریف آیاتی را می توان یافت كه به طور مستقیم و با كمی دقت بر عید فطر و آداب آن توجه دارند و نشان می دهند كه این مساله از دید قرآن پنهان نمانده است.
در آیه 185 سوره مباركه بقره خداوند متعال ضمن معرفی ماه مبارك رمضان و نزول قرآن، در آن به برخی از احكام مربوط به این ماه شریف اشاره كرده و می فرماید: هر یك از شما كه هلال ماه رمضان را مشاهده كرد، باید روزه بگیرد و كسی كه در حال سفر و یا مریض بود و ماه رمضان را درك كرد، در روزهای دیگر، باید روزه فوت شده را جبران كند.
در ادامه می فرماید: خداوند این احكام را به خاطر راحتی شما و نه به خاطر به سختی افتادنتان تشریع كرده است و اینكه عده را تكمیل كنید و خدا را به خاطر هدایت، بزرگ بدارید. 'یریدالله بكم الیسر ولایرید بكم العسر ولتكملواالعده ولتكبروالله علی ما هدیكم ولعلكم تشكرون.'
ولتكملوا... عطف به یرید و مبین علت غایی است. خداوند در تشریع احكام، برای شما آسانی خواسته نه سخت گیری تا روزه ایام معدود را به هر صورتی كه بتوانید چه در ماه رمضان یا غیر آن به كمال رسانید.
در روایات، منظور از تكبیر در جمله: و لتكبروا لله علی ما هدیكم، تعظیم و منظور از هدایت، ولایت است.
پس معنای آیه، این است كه خداوند را بزرگ بداری و اجلالش كنی، بخاطر آن هدایت و راهنمایی كه برای شما در دینتان بیان كرد و بخاطر آنكه به شما توفیق داد تا ماه رمضان را روزه بدارید.
این ماه مختص شما امت مسلمان می باشد و امم دیگر از آن بی بهره اند.
بیشتر دانشمندان گفته اند كه مقصود از ولتكبرالله، تكبیرهایی است كه در شب عید فطر وارد شده است كه این تكبیرها بعد از چهار نماز مغرب و عشاء و صبح روز عید و نماز عید فطر گفته می شود.
در عید فطر این گونه می گویند 'الله اكبر الله اكبر لااله الاالله و الله اكبر، الله اكبر ولله الحمد، الحمد علی ماهدانا وله الشّكر علی ما اولانا'
برخی برای روز عید این تكبیرها را بعد از نماز ظهر و عصر روز عید نیز ذكر كرده اند. حضرت امام خمینی و آیت الله اراكی، جزء این دسته از فقها هستند. مستند این حكم، روایتی است از قول امام صادق (ع) كه فرمود: در عید فطر هم تكبیر هست. عرضه داشتم، تكبیر كه غیر از روز قربان نیست. فرمود: چرا در عید فطر هم هست، لیكن مستحب است كه در مغرب و عشاء و فجر و ظهر و عصر و دو ركعت نمازعید گفته شود.
همچنین در روایت دیگری از امام صادق (ع) نقل شده است كه فرمود: برای من در شب عید فطر تكبیر هست، اما واجب نیست، بلكه مستحب است. می گوید، پرسیدم این تكبیر در چه وقت مستحب است؟ فرمود: در شب عید، در مغرب و عشا و درنماز صبح و نماز عید، آنگاه قطع می شود. عرضه داشتم: چگونه تكبیر بگویم؟ فرمود: می گویی الله اكبر، الله اكبر، لااله الاالله و الله اكبر، الله اكبر و لله الحمد، الله اكبر علی ماهدانا و منظور از كلام خدا كه می فرماید: و لتكملوا العده همین است. چون معنایش این است كه نماز را كامل كنید و خدا را در برابر اینكه هدایتتان كرده تكبیر كنید و تكبیر همین است كه بگوئید: الله اكبر، لااله الاالله و الله اكبر، و لله الحمد. راوی می گوید، در روایت دیگری آمده كه تكبیرِ آخر را چهار بار باید گفت.
در آیات 14 و 15 سوره مباركه اعلی به نجات اهل ایمان و عوامل این نجات اشاره می كند. نخست می فرماید: مسلما رستگار می شود كسی كه خود را تزكیه كند (قد افلح من تزكی) و نام پروردگارش را به یاد آورد و به دنبال آن نماز بخواند (و ذكر اسم ربه فصلی).
به این ترتیب، عامل فلاح و رستگاری و پیروزی و نجات را سه چیز می شمرد: تزكیه و ذكر نام خداوند و سپس بجا آوردن نماز.
در اینكه منظور از تزكیه چیست، تفسیرهای گوناگونی ذكر كرده اند: نخست اینكه منظور، پاكسازی روح از شرك است، به قرینه آیات قبل و نیز به قرینه این كه مهمترین پاكسازی، همان پاكسازی از شرك است.
دیگر اینكه منظور، پاكسازی دل از رذائل اخلاقی و انجام اعمال صالح است، به قرینه آیات فلاح در قرآن مجید، از جمله آیات آغاز سوره مؤمنون كه فلاح را در گرو اعمال صالح می شمرد. و به قرینه آیه 9 سوره شمس كه بعد از ذكر مساله تقوی و فجور می فرماید: قدافلح من زكیها: رستگار شد كسی كه نفس خود را از فجور و اعمال زشت پاك كرد و به زینت تقوی بیاراست.
دیگر اینكه منظور، زكات فطره در روز عید فطر است كه نخست باید زكات را پرداخت و بعد نماز عید را بجا آورد.
عده ای براساس روایات رسیده معتقدند كه منظور از 'تزكی' دادن زكات فطره و خواندن نماز عید است. بعضی نیز تزكیه را در اینجا، به معنی دادن صدقه مالی دانسته اند. مهم این است كه تزكیه، معنی وسیعی دارد كه همه این مفاهیم را در بر می گیرد. هم پاكسازی روح از آلودگی شرك و هم پاكسازی از اخلاق رذیله و هم پاكسازی عمل از محرمات و هرگونه ریا و هم پاكسازی مال و جان به وسیله دادن زكات در راه خدا. زیرا طبق آیه 'اخذ من اموالهم صدقه تطهرهم و تزكیهم بها' (از اموال آنها صدقه ای (زكات) بگیر تا آنها را به وسیله آن پاكسازی و تزكیه كنی)، دادن زكات سبب پاكی روح و جان است. بنابراین، تمام تفسیرها ممكن است درمعنی گسترده آیه جمع باشد.
شخصی از امام صادق(ع) پرسید معنای آیه قد افلح من تزكی چیست؟ فرمود: این است كه هركس زكات فطره بدهد، رستگار می شود. پرسید معنای آیه 'و ذكر اسم ربه فصلی' چیست؟ فرمود این است كه (برای نماز عید) به سوی جبانه برود و نماز بخواند و منظور از جبانه، صحرا است.
رسول خدا (ص) همواره در روزهای عید فطر، قبل از رفتن به مصلی، فطره را تقسیم می كرد و این آیه را می خواند: 'قد افلح من تزكی و ذكر اسم ربه فصلی'
خداوند متعال در فرازی از آیه 31 سوره اعراف می فرماید: 'خذوا زینتكم عند كل مسجد...' یعنی هنگام رفتن به مسجد زینت های خود را بردارید. این خطاب به همه فرزندان آدم به عنوان یك قانون همیشگی كه شامل اعصار و قرون می شود كه زینت خود را به هنگام رفتن به مسجد با خود داشته باشید.

 




[ چهارشنبه 25 مرداد 1391 ] [ 10:33 ب.ظ ] [ محمد رضا براتی جاهد ]
[ سه شنبه 24 مرداد 1391 ] [ 03:42 ب.ظ ] [ محمد رضا براتی جاهد ]
[ دوشنبه 23 مرداد 1391 ] [ 11:35 ب.ظ ] [ محمد رضا براتی جاهد ]
[ دوشنبه 23 مرداد 1391 ] [ 11:29 ب.ظ ] [ محمد رضا براتی جاهد ]


ادامه مطلب

طبقه بندی: احکام،
برچسب ها: اسرارنماز،
[ یکشنبه 22 مرداد 1391 ] [ 10:15 ب.ظ ] [ محمد رضا براتی جاهد ]

 

 

 

 




[ شنبه 21 مرداد 1391 ] [ 12:19 ق.ظ ] [ محمد رضا براتی جاهد ]


ادامه مطلب

طبقه بندی: قرآن،
[ شنبه 21 مرداد 1391 ] [ 12:05 ق.ظ ] [ محمد رضا براتی جاهد ]


ادامه مطلب

طبقه بندی: احکام،
برچسب ها: نمازعید فطر،
[ جمعه 20 مرداد 1391 ] [ 03:08 ب.ظ ] [ محمد رضا براتی جاهد ]


ادامه مطلب

طبقه بندی: قرآن،
برچسب ها: علی وشب قدر،
[ چهارشنبه 18 مرداد 1391 ] [ 10:16 ب.ظ ] [ محمد رضا براتی جاهد ]


ادامه مطلب

طبقه بندی: احادیث،
برچسب ها: شب قدر،
[ چهارشنبه 18 مرداد 1391 ] [ 10:14 ب.ظ ] [ محمد رضا براتی جاهد ]


ادامه مطلب

طبقه بندی: رمضان،
برچسب ها: شب قدر،
[ یکشنبه 15 مرداد 1391 ] [ 04:35 ق.ظ ] [ محمد رضا براتی جاهد ]

یاعلی


ادامه مطلب

طبقه بندی: رمضان،
برچسب ها: فضایل امیرالمومنین (ع)،
[ یکشنبه 15 مرداد 1391 ] [ 12:26 ق.ظ ] [ محمد رضا براتی جاهد ]

شبهای قدر


ادامه مطلب

طبقه بندی: رمضان،
برچسب ها: شب قدر،
[ شنبه 14 مرداد 1391 ] [ 12:12 ق.ظ ] [ محمد رضا براتی جاهد ]
[ پنجشنبه 12 مرداد 1391 ] [ 03:29 ب.ظ ] [ محمد رضا براتی جاهد ]

      عاشورای سال 61، مطابق با چه ماهی از سنهی شمسی و چه سال و ماهی از سنهی میلادی بود.

در کتاب ( از پرویز تا چنگیز ) آمده، عاشورای سال 61 در اواخر مهر ماه4 و دهم اکتبر سال 680 بوده است و اضافه می کند که در کتاب شرح زیارت عاشورا هم آمده است که این مسئله در زمان صاحب عروه، از هندوستان، از سید یزدی(ره) استفتاء شد و صاحب عروه دستور داد بررسی کردند و جواب ایشان هم همین شد.

    


طبقه بندی: تهاویل الربیع (حضرت آیت الله مرندی)،
برچسب ها: عاشورا،
[ پنجشنبه 12 مرداد 1391 ] [ 03:26 ب.ظ ] [ محمد رضا براتی جاهد ]

      در مدّت کم، چطور سی هزار نفر در کربلا حاضر شدند.

از مراجعه به تواریخ معلوم می شود که ابن زیاد مهیای حرب دیلم بود که واقعه کربلا به میان آمد. ضمناً ’’ در کتاب عقدالفرید آمده است که در زمان زیاد ( پدر، ابن زیاد را زیاد بن ابیه می گفتند ) لشگر کوفه، شصت هزار نفر بود. بنابر این بعید نیست که سی هزار نفر در اندک زمانی در کربلا جمع شود.2


طبقه بندی: تهاویل الربیع (حضرت آیت الله مرندی)،
برچسب ها: کربلا،
[ پنجشنبه 12 مرداد 1391 ] [ 03:23 ب.ظ ] [ محمد رضا براتی جاهد ]
[ سه شنبه 10 مرداد 1391 ] [ 11:10 ب.ظ ] [ محمد رضا براتی جاهد ]

کمک نکردن به مهمان


ادامه مطلب

طبقه بندی: تهاویل الربیع (حضرت آیت الله مرندی)،
برچسب ها: اخلاق،
[ دوشنبه 9 مرداد 1391 ] [ 08:28 ب.ظ ] [ محمد رضا براتی جاهد ]

مهمانی


ادامه مطلب

طبقه بندی: اخلاقی،
برچسب ها: اخلاق،
[ دوشنبه 9 مرداد 1391 ] [ 08:24 ب.ظ ] [ محمد رضا براتی جاهد ]

سلام


ادامه مطلب

برچسب ها: سلام،
[ دوشنبه 9 مرداد 1391 ] [ 12:50 ق.ظ ] [ محمد رضا براتی جاهد ]
[ دوشنبه 9 مرداد 1391 ] [ 12:40 ق.ظ ] [ محمد رضا براتی جاهد ]
[ شنبه 7 مرداد 1391 ] [ 06:29 ب.ظ ] [ محمد رضا براتی جاهد ]


ادامه مطلب

طبقه بندی: مهدویت،
برچسب ها: امام زمان (عج)،
[ شنبه 7 مرداد 1391 ] [ 01:17 ق.ظ ] [ محمد رضا براتی جاهد ]
[ جمعه 6 مرداد 1391 ] [ 04:11 ب.ظ ] [ محمد رضا براتی جاهد ]
[ جمعه 6 مرداد 1391 ] [ 02:08 ق.ظ ] [ محمد رضا براتی جاهد ]

 

ثواب من قال لا اله الا الله 


ادامه مطلب

طبقه بندی: احادیث،
برچسب ها: ثواب،
[ چهارشنبه 4 مرداد 1391 ] [ 11:36 ب.ظ ] [ محمد رضا براتی جاهد ]

آیا ذوالقرنین همان کوروش کبیر است


ادامه مطلب

طبقه بندی: قصص الانبیاء،
برچسب ها: تاریخ،
[ سه شنبه 3 مرداد 1391 ] [ 11:21 ب.ظ ] [ محمد رضا براتی جاهد ]

تعداد کل صفحات : 2 :: 1 2

درباره وبلاگ

لینک های مفید
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :

امارگیر حرفه ای سایت